OVER ONS

DeVleugelvanOvereind

Eigenaren

Marcel & Willy Veld

“Zo’n 30 jaar geleden was ik bij iemand aan het werk, om het gasten verblijf op te knappen.
De vrouw van de eigenaar had steeds meer en meer hulp nodig bij het dagelijkse leven. De man wilde zijn vrouw niet op een andere plek laten wonen, dan waar hij zelf woonde, dit hadden ze in het verleden nooit gedaan en wilde daar nu niet mee beginnen.
De man ging op zoek naar een privé verpleegster, die liever in een kleine sector wilde werken dan bij de grote en drukke verpleeghuizen. De verpleegster zou gratis kunnen wonen, de auto kunnen gebruiken, zodat ze haar eigen leven kon blijven leven maar bij nood in de nacht dicht in de buurt zou zijn. Het idee om dit ooit zelf te kunnen realiseren is toen al begonnen! Nu 30 jaar later hebben we het kunnen realiseren.

Zelf worden we ook een dag ouder, waardoor er meer nagedacht wordt, wat als we hier niet meer kunnen wonen, omdat het huis te groot is, een van ons de trap niet meer op kan komen. Met ons zijn er veel mensen die nu al in deze situatie zitten. Met dit nieuw gebouwde appartementen complex willen we die mensen een plek geven om een fijne oude dag te beleven met alle gemakken die ze gewend zijn en hulp dichtbij.
Wij wilde dan ook verblijven realiseren met voldoende ruimte, slapen in een volwaardige slaapkamer een woonkamer met voldoende ruimte om vanuit de luie stoel naar de TV te kijken, de foto’s op het dressoir en met prachtig groen uitzicht. Een extra kamer waar de hobby’s uitgevoerd kunnen worden zonder elkaar in de weg te zitten, of een logeerkamer voor gasten.

Een verblijf met alle ruimte en vrijheid om een eigen dag en leefritme te kunnen blijven bepalen in een mooie landelijke omgeving. De gedachte dat je deze vrijheid moet opgeven, voor een flinke financiële bijdrage aan een verpleeghuis, is tenenkrommend en dit kan anders! Wij hebben geprobeerd om de Vleugel van Overeind zo te ontwerpen dat we mensen met verschillende speciale woonbehoeftes een een thuis kunnen bieden. In onze ogen is dit zeker gelukt en hopen dat er veel mensen hier kunnen genieten van een fijne en mooie leefomgeving.”